Vad är motgångar?

Fick frågan idag, vad är motgångar?

Tänk om det leder till att komma närmare något som ger oss glädje och lätthet i livet

Hur bemästrar man då när motgången kommer?

En del säger, att jag orkar inte mer. Några säger inget utan att ger upp direkt. Medan en grupp som verkligen kommer framåt, säger att det här var meningen för att annars hade jag inte sett var jag var på väg och nu kan jag vända det och tänka annorlunda och göra på ett annat sätt.

Under motgången, kan det vara människor som kan trycka ner dina idéer eller vill få dig att tro att du värdelös. Den som vet bäst, är bara du, för du har svaret inom dig, utan att du kan ta på det. Men i detta skedet, om du får rop från nån som säger, vad var det jag sa, att jag visste att det inte fungerade. Se upp här, de här människorna har aldrig vågat göra en förändring och ser ner på dig för att du lyckats göra något annorlunda. Men var inte hård mot dem, för de har inte funnit sig själva, utan det vet bara det de tror på och känner sig trygga med det. Så ibland är det bättre att ta kontakt med de personer som gör nåt liknande som du och tillsammans stötta varandra i motgången.

Du vet att du är unik och ingen annan har den power som du har

 

 

 

Kommentera

